Chroń kupowany sprzęt. Jak dobrze wybrać ubezpieczenie?

Konrad Ziółek

Lubimy niezawodność, mobilność i nowoczesne technologie. Kupujemy więc coraz bardziej zaawansowane sprzęty i chcemy się nimi cieszyć przez lata. Jak je chronić? Najlepiej je ubezpieczyć! Podpowiadamy, jak znaleźć najlepszy produkt ubezpieczeniowy, jak za niego zapłacić i dlaczego warto wybrać ubezpieczenie oferowane przez RTV EURO AGD.

 

Dlaczego ubezpieczamy sprzęty?

Sprzęty w naszych domach są coraz nowocześniejsze i coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Wymagają coraz mniej nadzoru i coraz częściej wykonują za nas najbardziej nielubiane domowe czynności. Korzystamy z ich funkcjonalności na co dzień, i to lubimy. Odzyskujemy dzięki temu czas i nie tracimy energii.

Nierzadko są to drogie urządzenia, które powinny służyć nam przez wiele lat. Niestety, mimo że o nie dbamy i stosujemy się do zaleceń producentów, sprzęty się psują, niszczą lub są kradzione. Wielu z tych zdarzeń – często losowych, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć – nie obejmuje gwarancja producenta albo następują one po jej zakończeniu. Rozsądnym wyborem jest więc ubezpieczenie.

Co możesz ubezpieczyć? Duże i małe AGD, sprzęty RTV, komputery i konsole, smartfony i tablety. Takie ubezpieczenie, jak na przykład Ochrona Sprzętu oferowana przez RTV EURO AGD, w zależności od wariantu zapewnia:

                 ochronę w razie awarii po upływie gwarancji producenta;

                 ochronę w razie nieumyślnych uszkodzeń, także mechanicznych, np. w wyniku upuszczenia czy zalania – zarówno w trakcie gwarancji producenta, jak i po jej upływie;

                 wymianę sprzętu na nowy, jeśli naprawa jest nieopłacalna;

                 nowe urządzenie, jeśli straciłeś swój sprzęt na skutek kradzieży z włamaniem lub rabunku.

Dlaczego jeszcze warto ubezpieczyć swoje urządzenia?*

                 2 na 3 awarie AGD były na tyle poważne, że sprzęt nie nadawał się do użycia;

                 koszt naprawy zalanego lub upuszczonego laptopa to 1000–1500 zł;

                 koszt wymiany wyświetlacza w smartfonie lub tablecie to 500–1500 zł;

                 1 na 4 uszkodzenia telewizorów powodują dzieci – koszt naprawy matrycy to 2000–3000 zł.

*Dane na podstawie szkód zgłoszonych przez klientów w ramach ochrony ubezpieczeniowej sprzętów sprzedanych przez Euro-net sp. z o.o.

Polecane telewizory

 

Cechy dobrego ubezpieczenia. To jest ważne!

Gdy wybierasz ubezpieczenie, koniecznie zwróć uwagę na:

                 sumę ubezpieczenia – jeśli suma ubezpieczenia jest stała, to przez cały okres jego obowiązywania nie zmienia się. Przykład: kupujesz pralkę za 2000 zł z ochroną ubezpieczeniową na 5 lat. Jeśli suma ubezpieczenia jest stała, a ubezpieczyciel musi wymienić pralkę w czwartym roku obowiązywania ochrony, bo nie ma możliwości naprawy uszkodzenia, to możesz liczyć na nową pralkę o wartości 2000 zł. Jeśli jednak suma ubezpieczenia nie jest stała, czyli podlega amortyzacji, to w czwartym roku ochrony może ona wynieść np. 60% wartości sprzętu w dniu zakupu, czyli wymienisz pralkę, za którą zapłaciłeś(-aś) 2000 zł cztery lata wcześniej, na pralkę za 1200 zł;

                 udział w szkodzie (udział własny) – jeśli polisa przewiduje udział w szkodzie, to znaczy, że musisz ponieść część kosztów naprawy. Jak dużą? To jest zapisane w warunkach ubezpieczenia. Może to być konkretna kwota, np. 100 zł, lub wartość procentowa, np. 10%;

                 definicję uszkodzenia – w różnych produktach ubezpieczeniowych definicja uszkodzenia jest inna. Czy ochrona zadziała, jeśli sama/sam przypadkowo spowodujesz uszkodzenie, np. upuścisz tablet? Wiele ubezpieczeń chroni tylko w sytuacji, gdy upuścisz urządzenie, bo ktoś cię potrącił – czyli zadziałał czynnik zewnętrzny;

                 korzystanie ze sprzętu niezgodne z instrukcją – resztki jedzenia zatkały pompę w zmywarce, bo zapomniałeś(-aś) wyczyścić urządzenie. Zdarza się, ale to użytkowanie niezgodne z instrukcją. Jeśli masz ubezpieczenie, które daje ochronę w przypadku awarii spowodowanej użytkowaniem niezgodnym z instrukcją, to takie uszkodzenie zostanie naprawione. Jeśli ubezpieczenie wyłącza takie przypadki z ochrony, to szkoda nie będzie uznana.

 

Ubezpieczenie oferowane przez Euro:

                 chroni twój sprzęt od dnia zakupu / otrzymania sprzętu w przypadku wariantu Pełnego i od pierwszego dnia po upływie gwarancji producenta w przypadku awarii (warianty Podstawowy i Pełny);

                 ma stałą sumę ubezpieczenia – niezmienną przez cały okres obowiązywania ubezpieczenia;

                 wariant Pełny ubezpieczenia obejmuje ochroną nawet awarie spowodowane korzystaniem niezgodnym z instrukcją;

                 wariant Pełny ubezpieczenia obejmuje ochroną także nieumyślne uszkodzenia spowodowane przez ciebie, dzieci czy zwierzęta;

                 nie ma udziału w szkodzie.

 

Wyłączenia odpowiedzialności

Wyłączenia wskazują sytuacje, w których ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności, czyli nie wypłaca odszkodowania albo nie ponosi kosztów naprawy uszkodzonego urządzenia. Logiczne wyłączenia to normalna cecha ubezpieczeń. Warto się z nimi zapoznać przed wyborem konkretnego produktu ubezpieczeniowego.

Przykłady wyłączeń odpowiedzialności:

                 wady estetyczne;

                 celowe uszkodzenie sprzętu;

                 elementy zużywalne w trakcie eksploatacji;

                 korzystanie ze sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem;

                 pierwszy transport sprzętu ze sklepu do domu, z wyjątkiem sprzętu mobilnego (np. smartfon, tablet, laptop); 

                 szkody zgłaszane poza okresem ochrony.

 

Sposoby płatności za ubezpieczenie w RTV EURO AGD

Za ubezpieczenie oferowane w EURO możesz zapłacić:

                 jednorazowo albo w 10 częściach;

                 w ratach – koszt ubezpieczenia jest rozłożony na raty i dołączony do miesięcznej raty za sprzęt;

                 w formie subskrypcji.

 

Czym jest płatność subskrypcyjna?

Nie jest to nic nowego. To jedna z form płatności kartą w internecie. Prosty i bezpieczny mechanizm. Często w modelu subskrypcyjnym płacimy na przykład za popularne platformy streamingowe. Możesz też spotkać takie nazwy, jak: płatność rekurencyjna, cykliczna, abonamentowa, odnawialna.

Jak to działa? Raz podajesz dane karty płatniczej i wyrażasz zgodę na comiesięczne automatyczne obciążanie karty konkretną kwotą, w wysokości twojej miesięcznej opłaty za ubezpieczenie. Kolejne składki pobierane są już bez twojego udziału. Masz więc pewność, że nie zapomnisz o opłatach. To bardzo wygodne rozwiązanie.

Łatwo też z niego zrezygnować. Masz ochronę tak długo, jak długo opłacasz składki. Ty decydujesz, na jak długo chcesz ubezpieczenie.

To bardzo bezpieczna forma płatności. Musisz oczywiście zachować środki ostrożności, czyli podawać dane karty u sprawdzonego, zaufanego sprzedawcy, u którego płatności obsługuje wiarygodny operator. W RTV EURO AGD jest to Tpay. Jeśli te warunki są spełnione, to masz pewność, że wszystko odbywa się z zachowaniem najlepszych standardów bezpieczeństwa, np. normy PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), która powstała, aby chronić posiadaczy kart płatniczych. Takie płatności są też nadzorowane przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Dzięki płatności subskrypcyjnej:

                 nie musisz pamiętać, żeby płacić składki;

                 możesz zrezygnować w dowolnym momencie;

                 chronisz swój sprzęt tak długo, jak długo opłacasz składki;

                 nie ponosisz żadnych kosztów dodatkowych;

                 masz pewność, że zachowane są najlepsze standardy bezpieczeństwa.

  • 4 899 zł
  • 3 799 zł
  • 2 649 zł
  • 2 099 zł
  • 5 999 zł
  • 3 799 zł
  • 999 zł
  • 4 899 zł
  • 3 199 zł
  • 979 zł
Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Napisz nam, co myślisz

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Zostaw nam swoją opinię

Przykro nam, że ten artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań. Chcemy się dowiedzieć, co możemy poprawić.

Wybierz jedną z opcji: *

Jeśli chcesz, podaj nam więcej szczegółów:

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Dziękujemy za dodatkowy komentarz!

Zapisaliśmy Twoją wiadomość. Pomoże nam poprawić i ulepszyć treści w serwisie.

Dziękujemy! Zapisaliśmy Twoją opinię

Już zapisaliśmy Twój głos!

Dziękujemy!