Co zrobić, gdy telefon nie odbiera MMS? Lista porad dla użytkowników konkretnych sieci

Piotr

Jeżeli telefon nie odbiera MMS, wystarczy wykonać kilka kroków, aby uporać się z tym problemem. Wszystko jednak jest uzależnione od operatora, z którego usług korzysta użytkownik. Co zatem zrobić, aby smartfon był w stanie odbierać tego typu wiadomości?

Telefon wysyłający wiadomości MMS

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  1. dlaczego MMS-y nie zyskały dużej popularności;
  2. dlaczego telefon nie odbiera MMS;
  3. jak skonfigurować ustawienia MMS.

Brak sukcesu

Powiadomienie o odbiorze wiadomości MMS

Kiedy wprowadzanie telefonów na masowy rynek dopiero raczkowało, producenci i pierwsi użytkownicy twierdzili, że wiadomości MMS popularnością będą dorównywać tradycyjnym wiadomościom SMS. Co więcej, mówiono wówczas, że mogą być one nawet bardziej interesującą formą kontaktu z innymi osobami. Głównymi ich zaletami miała być możliwość dzielenia się zdjęciami, filmami i nagraniami audio, co w dobie braku dostępu do sieci w smartfonach było jedyną opcją na przekazanie tego typu plików do przyjaciół czy znajomych.

Jak się jednak okazało, wcale nie było tak kolorowo. Wiadomości multimedialne nie osiągnęły takiej popularności jak zakładano, a wpływ na to miało kilka czynników, takich jak dość spory koszt wysyłki czy problemy z siecią. Tak naprawdę do dziś jedną z przyczyn jest również scenariusz, w którym telefon nie odbiera MMS, przez co próba wysłania multimediów kończy się niepowodzeniem. Obecnie znacznie łatwiejszą drogą jest wykorzystanie internetu czy mediów społecznościowych. Nie zmienia to jednak faktu, że niektórzy użytkownicy co jakiś czas decydują się na taką formę kontaktu z innymi.

Dlaczego telefon nie odbiera MMS?

Za wszystko odpowiedzialne są błędnie skonfigurowane ustawienia. Jeżeli telefon nie odbiera MMS, zamiast zdjęcia czy filmu użytkownik dostanie wiadomość SMS o treści: "Otrzymałeś wiadomość MMS. Wejdź do przeglądarki internetowej..." lub "Otrzymałeś nową wiadomość MMS (...) Aby ją obejrzeć, zaloguj się...". W takiej sytuacji należy skorzystać z instrukcji zamieszczonej na oficjalnej stronie internetowej usługodawcy sieci. Każdy z operatorów przyjmuje nieco inną drogę do rozwiązania tego problemu, ale z reguły kroki te są skuteczne.

  • 799 zł
  • 299 zł
  • 3 199 zł
  • 2 999 zł
  • 5 199 zł

Co zrobić, gdy telefon nie odbiera MMS? Podział ze względu na sieć

Klawisz MMS na klawiaturze

1. Orange

W celu uruchomienia usługi odbierania MMS, wystarczy przejść na stronę internetową www.ustaw.orange.pl, po czym wybrać model urządzenia, którego dotyczy sprawa. W kolejnym kroku pozostaje wybrać jedną z dwóch opcji. W pierwszej użytkownik wskazuje, czy ustawienia mają zostać skonfigurowane automatycznie poprzez wiadomość SMS czy też w ręczny sposób, zgodny z instrukcjami zamieszczonymi na stronie. Kolejnym sposobem jest przejście do aplikacji wiadomości w przypadku smartfona z Androidem, wybranie opcji "Ustawienia" i odszukanie pola "Więcej ustawień" lub "Zaawansowane" (w zależności od modelu urządzenia). Jeśli telefon nie odbiera MMS, wystarczy zaznaczyć funkcję "Automatyczne pobieranie w roamingu".

Nieco inaczej z problemem muszą sobie radzić użytkownicy smartfonów z systemem Windows Phone oraz iOS. W pierwszym przypadku należy wybrać "Ustawienia", następnie "Sieć i połączenia bezprzewodowe", później "Komórkowe i SIM", dalej "Ustawienia karty SIM" i "Dodaj punkt dostępu do APN". W ostatnim kroku należy przejść do "Wiadomości" i zaznaczyć opcję "Automatycznie pobieraj MMS-y". W urządzeniach Apple z kolei powinno wybierać się odpowiednio "Ustawienia", "Wiadomości", "Wiadomości MMS" i "Sieć komórkowa lub Wi-Fi".

2. Plus

Użytkownicy sieci Plus mają dwie możliwości rozwiązania sytuacji, gdy telefon nie odbiera MMS. Najprostszym sposobem jest wpisanie numeru telefonu na stronie pod adresem ustaw.plus.pl/konfiguruj-telefon i wybranie opcji "Pobierz PIN", a następnie postępowanie według instrukcji zawartych w wiadomości. Ponadto użytkownik Androida może wybrać ręczną konfigurację, którą rozpoczyna od przejścia do "Menu", następnie opcji "Ustawienia" i "Sieci zwykłe i bezprzewodowe". Następnie należy wybrać "Sieci komórkowe", dalej "Punkty dostępowe", "Menu" i "Nowa nazwa APN". Konieczne wówczas będzie wpisanie następujących komend:

  • Nazwa: mms
  • APN: mms
  • MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002
  • Proxy MMS: 212.2.96.16
  • Port MMS: 8080
  • MCC: 260
  • MNC: 01
  • Typ uwierzytelniania: PAP
  • Typ APN: mms

3. Play

Przedstawiciele sieci zapewniają, że nie powinny zdarzyć się sytuacje, w których telefon nie odbiera MMS. Wszelkie ustawienia są automatycznie aktywowane w momencie, gdy do urządzenia zostanie włożona karta SIM. Jeśli jednak pojawiłyby się jakiekolwiek problemy, wówczas pomocnym może okazać się przywrócenie ustawień fabrycznych w smartfonie.

4. T-Mobile

Użytkownicy sieci T-Mobile, których telefon nie odbiera MMS powinni wykonać jeden z trzech kroków. Pierwszym z nich jest wejście do aplikacji "Mój T-Mobile", następnie wybranie opcji "Usługi" i "Obsługa połączeń". Drugi ze sposobów to skorzystanie z konfiguratora, który znajduje się pod adresem: t-mobile.pl/konfigurator/web/. Trzeci zaś to bezpośrednie połączenie z konsultantem pod numerem *7242.

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Napisz nam, co myślisz

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Zostaw nam swoją opinię

Przykro nam, że ten artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań. Chcemy się dowiedzieć, co możemy poprawić.

Wybierz jedną z opcji: *

Jeśli chcesz, podaj nam więcej szczegółów:

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Dziękujemy za dodatkowy komentarz!

Zapisaliśmy Twoją wiadomość. Pomoże nam poprawić i ulepszyć treści w serwisie.

Dziękujemy! Zapisaliśmy Twoją opinię

Już zapisaliśmy Twój głos!

Dziękujemy!