Co zrobić, gdy telefon rozłącza rozmowy?

Zuzanna Wierus

Telefon rozłącza się podczas rozmowy? Niestety nie zawsze można temu zapobiec, ale często można sobie dość łatwo z tym poradzić. W jaki sposób i co sprawia, że nasz telefon przestaje podtrzymywać połączenie? Przeczytaj w naszym tekście!


Dlaczego telefon rozłącza rozmowy?

Przyczyna w zdecydowanej większości przypadków jest prosta: brak zasięgu. Wystarczy chwilowa utrata połączenia z siecią bądź zmiana zasięgu, by nasz smartfon rozłączył prowadzoną przez nas rozmowę. Operatorzy komórkowi starają się co prawda zapewnić jak największe pokrycie kraju swoim zasięgiem, jednak w niektórych miejscach wciąż mogą się zdarzać problemy z prawidłowym przebiegiem rozmów telefonicznych.

Informująca o braku zasięgu ikonka w prawym górnym rogu smartfona nie zwiastuje dobrych wiadomości. Oznacza, że znaleźliśmy się w tzw. martwej strefie, do której nie dociera sygnał żadnego z operatorów komórkowych. Rozstawione w okolicy wieże telefonii komórkowych są więc zbyt daleko, by móc nawiązać choćby najsłabsze połączenie. W podobnej sytuacji znajdziemy się, jeśli sygnał napotka po drodze punkty blokujące. Mogą być nimi wysokie budynki, góry, drzewa bądź wzgórza. Jeśli zdecydujemy się zejść do piwnicy, linii metra lub restauracji umieszczonej pod ziemią – z dużym prawdopodobieństwem również stracimy zasięg.

Aby podjąć próbę nawiązania kontaktu z masztem, należy po prostu odczekać chwilę, by sprawdzić, czy urządzenie nawiąże łączność. Jeśli się to nie powiedzie, warto przejść kilka kroków w kierunku jak najbardziej otwartej przestrzeni, w której występuje najmniejsza liczba punktów blokujących sygnał.

Nawiązanie połączenia z pełnym sygnałem w jednym miejscu, a następnie przemieszczanie się po dużym obszarze nie gwarantuje niestety stabilnego zasięgu. Jeśli będziemy spacerować po lesie, górach lub podziemnych trasach turystycznych, smartfon przez cały czas będzie się starał zapewnić jak najlepszy zasięg. Jeśli jednak dotrzemy do martwej strefy, nastąpi automatyczne zerwanie połączenia.

Wiele źródeł jako przyczyny rozłączania rozmów podaje także uszkodzenie karty SIM czy brak najnowszej aktualizacji systemu, który obsługuje smartfony i telefony. W teorii jest to możliwe, w praktyce jednak – bardzo mało prawdopodobne.

Oczywiście możliwe jest również, że sami przypadkiem zablokowaliśmy możliwość wykonywania połączeń, np. poprzez uruchomienie trybu samolotowego. Warto więc sprawdzić, czy aby na pewno nie włączyliśmy przypadkiem trybu offline, choć jeśli nie zrobiliśmy tego przypadkiem w czasie rozmowy – po prostu nigdzie nie zadzwonimy.

 

Telefon rozłącza rozmowy? Użyj Wi-Fi!

Problemy ze zrywaniem połączenia w otoczeniu, w którym z zasięgiem bywają problemy, np. nad morzem czy w górach, można rozwiązać za pomocą usługi Wi-Fi Calling. Umożliwia ona wykonywanie telefonów, a także wysyłanie SMS-ów czy MMS-ów ze smartfona za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Takie rozwiązanie jest dostępne w większości nowych telefonów i działa niezależnie od systemu, jaki obsługuje twoje urządzenie (więc również np. w iPhonie 12 Apple i innych smartfonach tej marki). Wystarczy jednorazowo włączyć tę opcję w ustawieniach, by uruchamiała się ona za każdym razem, kiedy znajdziemy się w zasięgu Wi-Fi. Przed wyjazdem do miejsca, w którym są problemy z zasięgiem, warto się jednak upewnić, że również nasz operator komórkowy oferuje wsparcie dla tej funkcji.

  • 4 899 zł
  • 3 799 zł
  • 4 899 zł
  • 2 649 zł
  • 4 849 zł
  • 3 199 zł
  • 4 899 zł
  • 5 999 zł
  • 3 799 zł
  • 2 649 zł

Usługa Wi-Fi calling jest całkowicie bezpłatna i doskonale sprawdza się w miejscowościach górskich i nadmorskich, gdzie nasze telefony nie zawsze łapią sygnał z nadajników, ale za to dość łatwo o hotspoty hoteli oraz restauracji.

Telefon rozłącza się podczas rozmowy? W zdecydowanej większości przypadków chodzi po prostu o brak zasięgu. Inne przyczyny również są możliwe – ale głównie w teorii. Jeśli więc telefon nagle przerywa rozmowę, sprawdź przede wszystkim ikonkę zasięgu i – jeśli go nie ma, a masz taką możliwość – skorzystaj z opcji Wi-Fi calling.

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Napisz nam, co myślisz

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Zostaw nam swoją opinię

Przykro nam, że ten artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań. Chcemy się dowiedzieć, co możemy poprawić.

Wybierz jedną z opcji: *

Jeśli chcesz, podaj nam więcej szczegółów:

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Dziękujemy za dodatkowy komentarz!

Zapisaliśmy Twoją wiadomość. Pomoże nam poprawić i ulepszyć treści w serwisie.

Dziękujemy! Zapisaliśmy Twoją opinię

Już zapisaliśmy Twój głos!

Dziękujemy!