Telefon nie wysyła SMS-ów? Dowiedz się, co robić w takiej sytuacji

Joanna

SMS-owanie to wciąż dla wielu użytkowników jedna z najwygodniejszych form kontaktu. Podczas wysyłania wiadomości może się jednak zdarzyć, że telefon poinformuje nas o niepowodzeniu. Co należy robić w takiej sytuacji? Jak to naprawić?

Znajomi wysyłają do siebie SMS-y

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  1. dlaczego telefon nie wysyła SMS-ów

Dlaczego telefon nie wysyła SMS-ów?

Mężczyzna próbuje wysłać SMS-a

Wiadomości tekstowe to jedna z podstawowych form komunikacji pomiędzy użytkownikami telefonów. Nie wymaga stałego połączenia z internetem, jest szybka, wygodna i towarzyszy nam już od 1992 roku, kiedy został wysłany pierwszy SMS. Telefony i smartfony z każdej półki cenowej oferują wiadomości tekstowe już od pierwszego uruchomienia. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy nie działają prawidłowo?

Dlaczego nie mogę wysyłać wiadomości SMS? Przyczyny błędu należy szukać zarówno w oprogramowaniu, jak i karcie SIM. Możliwość wysyłania wiadomości tekstowych oferowana jest przez operatora komórkowego. Aby funkcja ta działała poprawnie, elementarnym wymogiem jest posiadanie środków na koncie lub włączonego pakietu SMS-ów. Na samym początku w dedykowanej aplikacji swojego operatora warto sprawdzić aktualny stan konta, a także aktywne pakiety. Jeśli żadne darmowe SMS-y nie są dostępne w wybranej taryfie, a środki na koncie wynoszą zero złotych, to rozwiązanie problemu jest proste – wystarczy doładować konto. Jeśli jednak zarówno pieniądze, jak i darmowe SMS-y widnieją, trzeba sprawdzić kolejne możliwości.

Zasięg sieci

Trudności z wysyłaniem SMS-ów pojawiają się też wtedy, kiedy telefon nie jest w stanie złapać mocnego zasięgu. Jeśli ikona w prawym górnym rogu ekranu informuje o minimalnej łączności z wieżą lub jest przekreślona, należy spróbować znaleźć miejsce z mniejszą ilością punktów blokujących, tj. wieżowców, drzew, gór. Jeśli jednak zasięg skacze z mocnego na słaby, warto wybrać w ustawieniach smartfona na sztywno sieć 2G.

CZY WIESZ, ŻE...

Sieć 2G gwarantuje stabilny zasięg w praktycznie całej Polsce. Nie oferuje ona jednak szybkich transferów internetowych, jak to jest w przypadku LTE.

SMS-y na numery specjalne

Dlaczego nie mogę wysyłać SMS-ów na numery specjalne? Wysyłanie wiadomości na numery krótkie jest rozliczane osobno. Biorąc udział w loteriach radiowych lub konkursach telewizyjnych, każdy SMS wysłany na numer specjalny potrąca odpowiednio wysoką kwotę z naszego konta głównego. Nielimitowany pakiet wiadomości lub standardowa opłata za wiadomość tekstową nie obowiązują. Drugą przyczyną niemożności wysyłania SMS-ów na numery specjalne jest blokada u operatora komórkowego. Można ją wykonać poprzez infolinię, panel obsługi klienta w internecie lub aplikację mobilną. Blokada numerów krótkich, oprócz uniemożliwienia brania udziału w loteriach, zabezpiecza nas przed przypadkowym zapisaniem się do subskrypcji SMS-owych, które miesięcznie potrafią kosztować nawet kilkaset złotych. Warto rozważyć jej włączenie, zwłaszcza jeśli posiadamy ofertę abonamentową, w której nie ma górnego limitu kwoty rachunku.

  • 1 999 zł
  • 149 zł
  • 1 039 zł
  • 199 zł
  • 129 zł

SMS-y za granicę

Dziewczyna zdziwiona, bo nie może wysłać żadnego SMS-a

Dlaczego nie mogę wysłać SMS-a za granicę? Zarówno połączenia zagraniczne, jak i wiadomości tekstowe poza obręb kraju rozliczane są według innego cennika. Jeśli na karcie nie znajduje się wystarczająca ilość środków na pokrycie usługi, wówczas nie jest ona wykonywana. Pakiety oferujące nielimitowane rozmowy i SMS-y w większości przypadków dotyczą połączeń krajowych, a międzynarodowe oferowane są jako opcjonalne za dodatkową opłatą.

Uszkodzona karta lub telefon

Jeśli mamy środki na koncie, włączony pakiet SMS-ów, pełny zasięg sieci, odblokowaną możliwość wysyłania wiadomości na numery specjalne, a także taryfę pozwalającą na kontakt międzynarodowy, a mimo to smartfon wciąż podczas wysyłania komunikuje błąd, należy sprawdzić kartę SIM. W tym celu:

  1. Wyjmij kartę SIM ze slotu.
  2. Wyczyść ją, przecierając ściereczką antystatyczną nasączoną wysokoprocentowym alkoholem.
  3. Kilkukrotnie włóż i wyjmij ją z gniazda, by oczyścić również styki w slocie.
  4. Zamontuj kartę SIM i uruchom ponownie telefon.

Jeśli wyczyszczenie karty oraz gniazda nie pomogło, dobrze sprawdzić ją na innym telefonie. Musimy jednak pamiętać, aby zachować wielkość karty zgodną ze specyfikacją telefonu. Nie wolno wkładać karty nanoSIM, która występuje w najnowszych modelach (na przykład w iPhonie 11) w gniazdo microSIM (jakie znajduje się między innymi w Xiaomi Redmi Note 4) bez odpowiedniego adaptera, gdyż może dojść do uszkodzenia lub utknięcia jej w środku. Jeśli karta zostanie bezbłędnie odczytana w innym smartfonie, a wysyłanie SMS-ów przebiegnie bezproblemowo, oznacza to, że usterka leży po stronie urządzenia.

PORADA EKSPERTA

Warto także zaktualizować oprogramowanie systemowe do najnowszej wersji oraz rozważyć przywrócenie smartfona do ustawień fabrycznych.

Jeśli problem się utrzymuje, należy udać się do salonu operatora komórkowego i poprosić o wydanie nowej karty.

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Napisz nam, co myślisz

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Zostaw nam swoją opinię

Przykro nam, że ten artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań. Chcemy się dowiedzieć, co możemy poprawić.

Wybierz jedną z opcji: *

Jeśli chcesz, podaj nam więcej szczegółów:

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Dziękujemy za dodatkowy komentarz!

Zapisaliśmy Twoją wiadomość. Pomoże nam poprawić i ulepszyć treści w serwisie.

Dziękujemy! Zapisaliśmy Twoją opinię

Już zapisaliśmy Twój głos!

Dziękujemy!